Breve Saluto E Richiesta Informazioni

Discussion in 'Italiano (Italian)' started by cHipster, Jan 4, 2016.

1. 2017/12/15 - Decred v1.1.2 released! → Release Notes  → Downloads
  1. cHipster

cHipster New Member

Jan 4, 2016
    4
    0
    Male
    Ciao a tutti, mi presento brevemente.
    Mi chiamo Davide e appena saputo di questo progetto mi sono subito interessato (peccato averlo saputo giusto pochi giorni fa e non prima) comunque mo sembra un ottimo progetto.
    Una cosa che non ho capito bene è il metodo di pagamento per il mining.
    È un pagamento (classico) a seconda dei blocchi oppure è (come mi sembra di aver capito) una sorta di lotteria?
    Se è così come si partecipa, ci sono costi o bastano i blocchi? Grazie per l'attenzione.

2. Blizzy

Blizzy Full Member

Jan 4, 2016
    225
    109
    Male
    Leggendo su BTCtalk:

A decentralized lottery is used to select PoS miners to vote on PoW blocks. The PoW and PoS subsidies account for 60% and 30% of each total block subsidy, respectively.

E' una sorta di lotteria dove vengono ripartiti al 60% i miner classici (Pow) mentre al 30% chi detiene la moneta (PoS).Anche a me non risulta chiaro il 10% rimanente a chi va..

3. nikilol

nikilol New Member

Dec 18, 2015
    2
    0
    Male
    Ciao a tutti, e scommetto che qualcuno del gruppo Telegram di BitcoinItalia qui dentro c'è ;D

4. cHipster

cHipster New Member

Jan 4, 2016
    4
    0
    Male
    Immagino che il 10% se lo tengano, d'altronde devono guadagnare qualcosa per tenere aperta la società e il tutto correlato.

5. cHipster

cHipster New Member

Jan 4, 2016
    4
    0
    Male
    Io non ci sono nel gruppo invece.

6. Blizzy

Blizzy Full Member

Jan 4, 2016
    225
    109
    Male
    C
    Ho trovato una spiegazione fatta molto bene sui reward:

There are a number of advantages to the way Decred hybridizes PoW and PoS:

• PoS acts as a "2nd authentication factor" on the content of blocks created by PoW miners, providing a check on the power of PoW miners.
    • PoS can effectively force soft and hard fork upgrades by voting against PoW blocks that do not adhere to new rules. This creates a notion of continuity across forks that is not possible when using pure PoW.
    • PoS helps to democratize the process of deciding what software upgrades should and should not happen.
    • PoS rewards create an incentive for users to hold their coins and participate in the PoS consensus process.
    The PoS implementation used by Decred is distinct from others that have been published or used in other currencies. Decred uses a lottery system to determine which stakeholders get to vote on each block and collect a subsidy. To be considered a stakeholder, one must purchase one or more tickets, which entails locking a certain amount of coins for approximately 1 day (256 blocks). After waiting for the ticket to mature, the ticket is entered into a lottery that runs once per block where the winning tickets selected gain the ability to vote on the previous block. Stakeholders must wait an average of 28 days (8192 blocks) to vote their tickets, and during this time the coins used to purchase the ticket remain locked. The wait may be much longer than the average of 28 days because the ticket selection process is pseudorandom. Stakeholder votes that are recorded in the blockchain are rewarded with 6% of each block subsidy, and each block can have up to 5 votes for a total of 30% of the block subsidy. PoW receives 60% of each block reward, subject to the constraint that their subsidy scales linearly with the number of PoS votes included, e.g. including 3 of 5 votes reduces PoW subsidy by 60%. The votes themselves then decide by majority decision whether the general transaction tree of the previous block, including the PoW reward, is valid. This means that if PoS voters vote against a particular PoW block, it destroys the PoW reward and invalidates any regular transactions within that block. In Decred, PoW miners have a strong incentive to mine blocks according to the demands of PoS voters: they are incentivized to include all votes present under the threat of monetary penalty.

The PoS system in Decred is engineered in such a way that participation from a small stakeholder via decentralized stake pooling is not only possible, it is easily integrated. Even users with small amount of coins will be able to join stake pools and participate in the network consensus process.

7. filippounits

filippounits New Member

Jan 9, 2016
    19
    2
    Male
    Italy
    Si popolerà rapidamente! ;)

8. filippounits

filippounits New Member

Jan 9, 2016
    19
    2
    Male
    Italy
    Sarebbe piuttosto da creare una chat, proprio su telegram dedicata @ Decred!

Blizzy likes this.
  9. Blizzy

Blizzy Full Member

Jan 4, 2016
    225
    109
    Male
    quoto!

10. Wolf0

Wolf0 New Member

Jan 7, 2016
    14
    5
    Male
    bell'idea!

11. Akai

Akai New Member
    Advocate (BitcoinTalk)

Ci sono anche io, anche se in ritardo per l'Airdrop...
    Spero di poter ugualmente avere un po' di coin free subito dopo il lancio :)
    Giusto per chiarezza, sapreste indicarmi qual'è il miner corretto per GPU su Win7? Ne ho scaricati diversi ma non ne parte uno....le guide non sono chiarissime a mio avviso...
    Grazie a tutti...e buon Decred!

Share This Page