Minen

Discussion in 'Nederlands (Dutch)' started by above, Jan 17, 2016.

1. 2017/12/15 - Decred v1.1.2 released! → Release Notes  → Downloads
  1. above

above New Member

Jan 12, 2016
    33
    13
    Hallo peeps,

Ik ben in Crypto since begin 2013 maar heb nog niet gemined. Decred is interessant genoeg waarbij ik denk van laat ik eens gaan minen.

Alleen ben ik best een noob hierin, zoals de config files maken, de commands etc. Dus ik hoop dat de team het allemaal een beetje makkelijk uitlegt voor mensen zoals mij. Ik heb wel paar tutorials gezien maar dingen zoals de onderstaande commands of commands voor gpu temperatuur of andere handige commands heb ik beetje moeite mee.

rpcuser=user
    rpcpassword=longpassword
    rpcallowip=localhost
    rpcport=COIN PORT
    port=COIN PORT
    gen=0
    server=1

Mocht ik er niet uitkomen is er iemand die me op afstand zou kunnen assisteren?

2. Julian

Julian New Member

Jan 17, 2016
    12
    0
    Male
    NL
    Ik ga ook minen dus ik kan je in elk geval tips geven aan de hand van mijn eigen ervaringen. Wat heb je klaar staan? Ik een Windows 10 bak met ge-overklokte HD 7970.

Ik heb ervaring met het minen van NLG en ETH overigens.

3. above

above New Member

Jan 12, 2016
    33
    13
    Bedankt, ik heb windows 10, i5 2500k 3.3ghz 8gb ram, 2x r9 nano met 750 watt voeding van cooler master.

4. Julian

Julian New Member

Jan 17, 2016
    12
    0
    Male
    NL
    Prima setup om mee te minen!

5. Vanputlei

Vanputlei Jr. Member
    Translator (Nederlands)

Jan 12, 2016
    69
    36
    Male
    Belgium
    hey vraagje, waarom mined iedereen met AMD ipv Nvidia, levensduur Nvidia is toch stuk langer en vaak zijn de performances een stuk hoger?
    @Julian: als je ether mined wat is jouw bevinding, in de veronderstelling dat je niet solo gaat (#MH/S per éénheid)?

6. mauermauer

mauermauer New Member

Dec 28, 2015
    4
    1
    Male
    #6 mauermauer, Jan 19, 2016
    Last edited: Jan 19, 2016
    Dat heeft volgens mij te maken met hoe de AMD en Nvidia GPU's zijn ontwikkeld. Dacht dat de NVidia GPU's sneller geclockt zijn maar minder verwerkingskernen (processorcores) heeft, en AMD meer verwerkingskernen op lagere clocksnelheid; punt is dat het gaat om hoeveel parallelle berekeningen er per GPU gemaakt kunnen worden en op dat gebied winnen (of wonnen) de kaarten van AMD. Ik zoek het even op en post het in ditzelfde bericht als edit.

Edit - Het is wel een dot complexer dan hoe ik het beschreef. Beetje aangepast wat boven stond. Overigens als je Engels beheerst zijn kan je hier het e.e.a. erover lezen:
    http://www.extremetech.com/computing/153467-amd-destroys-nvidia-bitcoin-mining
    http://bitcoin.stackexchange.com/questions/9854/why-do-amds-gpus-mine-faster-than-nvidias

7. Julian

Julian New Member

Jan 17, 2016
    12
    0
    Male
    NL
    Vanputlei, Ik doe ongeveer 23 MH/s met ETH. En ik begrijp je stelling niet goed. Performance hoger, per wat? Per Watt? Of per euro? Dat is voor minen niet het geval, en voor gamen verschilt het per titel. Qua levensduur is het ook niet zo zeer de chip, als wel de kwaliteit van de rest van de kaart (fans, condensatoren, etc), ik heb in elk geval nog nooit gehad dat de centrale GPU zelf ermee ophield. Die kunnen over het algemeen wel wat hebben.

8. guldenfan

guldenfan New Member

Jan 24, 2016
    8
    0
    Male
    wat above wil is solo mine,in de eerste week kan het wel 24/7, daarna echt een pool gebruiken

9. hamstonaut

hamstonaut New Member

Jan 25, 2016
    10
    3
    Male
    Germany
    Also nvidia solves the "calculations" on a more complex way then AMD. Thats actually why nvidia is slower then AMD. At least for sha algorythm. That sounds basically good but is bad for the miningspeed =/

I've read an article about that a while ago.

But it could be that the new maxwells are more effective. It might be cheaper to buy some slower maxwells which need less energy and have a lower price. But not sure about that =)

10. Vanputlei

Vanputlei Jr. Member
    Translator (Nederlands)

Jan 12, 2016
    69
    36
    Male
    Belgium
    @Julian : bedadankt voor info. Nee ik wou vragen hoeveel ETH je mined met 23Mh/S op pakweg 24 uur?
    Btw ETH doet het lekker op deze moment :)

Ben eigenlijk relatief nieuw in alles wat crypto currency betreft, maar de interesse is er niet minder om.
    Minen heeft me altijd geïnteresseerd en met intrede van deze nieuwe coin twijfel ik om er ook mee te beginnen.
    Kleinschalig weliswaar, want ken er te weinig van om het rendabel te krijgen, lijkt me.
    Momenteel ben ik hier en daar bezig wat tweedehands AMD's op de kop te tikken om zo op budgetvriendelijke manier toch een rig'je samen te stellen.

11. LDWCom

LDWCom New Member

Vanputlei, je kan hier wat info op mijn site vinden. www.mininghwcomparison.com, zoek ff naar de kaart die je hebt in het ethereum gedeelte en dan op "more info" en je zal een calculator zien die je zegt hoeveel je zal verdienen :)

12. Vanputlei

Vanputlei Jr. Member
    Translator (Nederlands)

Jan 12, 2016
    69
    36
    Male
    Belgium
  13. LDWCom

LDWCom New Member

Graag gedaan! Ik zie dat je al wat hebt toegevoegd, het is bij deze geactiveerd :)

En aan je Avatar te zien ben je ook Belgisch. Mooi!

14. Vanputlei

Vanputlei Jr. Member
    Translator (Nederlands)

Jan 12, 2016
    69
    36
    Male
    Belgium
    Jij ook of ben je Nederlands?

15. LDWCom

LDWCom New Member

Nee, België, Oost-Vlaanderen om exacter te zijn :)

16. Vanputlei

Vanputlei Jr. Member
    Translator (Nederlands)

Jan 12, 2016
    69
    36
    Male
    Belgium
    ooow, ik ook!!! Ik ben van Sint-Niklaas

17. LDWCom

LDWCom New Member

Maf ! Da kan nie!

Ik Sint-Gillis-Waas.. haha.. hoe toevallig is da zeg!

18. Vanputlei

Vanputlei Jr. Member
    Translator (Nederlands)

Jan 12, 2016
    69
    36
    Male
    Belgium
    Eigenlijk ben ik van Nieuwkerken-waas.
    Ma swat, actief miner of ni?
    Zo ja, zou wel ne mentor kunnen gebruiken.

19. LDWCom

LDWCom New Member

Is wel heel toevallig dan. Is zo'n 10 min van hier :)

Ik mine ongeveer al sinds begin 2014. Ondertussen 125 GPU's. :)

als er vragen zijn dan roep je maar

20. thijsjuhhh

thijsjuhhh New Member

Jan 28, 2016
    50
    14
    Male
    125 GPU's :eek: Dat is niet verkeerd! Lukt het een beetje om ze allemaal terug te verdienen?

Weet iemand trouwens of de decred die je nu minet op testnet straks nut hebben? Kun je die straks naar je mainnet wallet versturen?

Share This Page