Pics or it didn't happen nene grapje haha welke coins heb je in de loop der tijd gemined? Overigens is er iemand die de mining guides vertaald wilt zien?
haha nou ik ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar een fotootje ;P Ik zat er ook al aan te denken om een van de betere guides te vertalen in t nederlands, maar ik denk dat het niet veel nut heeft aangezien wij Nederlanders toch wel redelijk engels kunnen. Ik had trouwens nog een ander vraagje. Een tijdje geleden heb ik met 2 computers wat LTC gemined. Niet voor de grote verdiensten maar gewoon als hobby. Nu decred bijna live is en ik toevallig tegen een oude pc aangelopen ben dacht ik daar een klein mining-rigje van te maken. Ook puur voor hobby want wil er niet veel geld in steken. Enfin. Deze computer is een 32bit win7 met een mobo erin met 1x pcie 16x slot en 2x pcie 1x. Net uit china 3 risers besteld voor weinig (2x pcie1x naar 16x en 1x pcie 16x naar 16x) anders zou het niet passen. Heb hier een oude hd7870 en hd4850 liggen en ik tik nog wel een goedkoop 3e gpu'tje van onze lokale ebay (dat zal wel een hd 5 of 6 duizend serie worden). In de pc zit 2x 1gb ram, geen idee wat voor processor (een core duo, nog niet naar gekeken maar ook niet echt relevant) en een 300w voeding. Die voeding wordt denk ik wel een probleem. Wat voor voeding kunnen jullie mij adviseren? Nogmaals niet perse nieuw, net uit, of het allerbeste. Gewoon ook weer een goedkoop rommelvoedingkje waarmee ik mijn mini-rigje op gang mee kan krijgen. T zou mooi zijn als ik t hele spulletje voor 8 feb klaar heb staan. ------------------------------------------------------------Edit--------------- Was deze tegengekomen, weet niet of t wat is. Zeker omdat die grafische kaarten allemaal (de meeste) een 2x 6pin aansluiting hebben. Dan heb ik hier wss niet genoeg aan. Tenzij het niet uit maakt dat ik alle molex aansluitingen met zo'n 2x molex naar 1x 6 pin verloopje aansluit en die dan op de kaartjen prik. Ik hoor graag jullie mening. Jullie zijn er waarschijnlijk een stuk ervarener mee dan ik http://www.marktplaats.nl/a/compute...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
Thijsjuh, Foto's, ik zal zien om tegen volgende week ergens wat foto's te maken. Ik heb hier wel nog een foto van mijn kleinere farm ergens, even zien. Hier dus: https://drive.google.com/file/d/0B_cBBoZ_PTwONjAzR2ZtbzdiY1J6d1hldi02Rnp3bE50OGo4/view?usp=sharing Dit is het kleine gedeelte dus. Verder, misschien beter opteren om voor Windows 64bit te gaan, kwestie van compatibel te zijn met alles Je geheugen kan wel eens parten gaan spelen. Ik heb overal 8GB inzitten, 22 "rigs". Voeding is idd een probleem en ook zeer belangrijk! Koop aub geen voeding die niet minimaal gold certified is. Gold is genoeg, al is Platinum uiteraard nog beter. Je moet weten dat deze dingen constant een bepaalde hoeveelheid stroom moeten kunnen verdelen/leveren. Dus spaar hier aub niet op. Merken die ik heb Antec & Lepa. (Nog nooit geen problemen mee gehad, "ondertussen 2 jaar stabiel"). Ik weet niet wat je budget is. Ik weet ook niet of je stroomkosten hebt ofzo. Alleszins, die R9 280Xen komen er zeer goed uit (prijs/kwaliteit). Qua aankoop prijs zitten ze ook niet echt slecht. ik heb er zelf zo 3. Als er nog vragen zijn dan roep je maar
Mooie farm, ziet er goed uit! Net een Antec voeding op de kop getikt. Nu nog even wachten tot mijn risers binnen zijn. Dan kan ik de boel aansluiten en testen.
Hey all, ik ben ook van plan om een solo mine te starten, gewoon op m'n laptop. M'n hardware is niets bijzonders, maar ik wil er een uitgebreide blog over gaan schrijven voor iedereen die wil beginnen met minen.
Weet niet wat voor laptop het is maar kan uit ervaring zeggen (uit de litecoin tijd een jaar of wat geleden heb ik dit ook geprobeerd) dat dit niet echt opschiet op een laptop.
Het is een basis Samsung laptop met Win7 (64bit), Intel i5, 6GB RAM, en een standaard intel videokaart. Omdat we nog steeds op testnet zitten wil ik kijken of het haalbaar is voor een Noob als ik om een systeem draaiend te krijgen. Mocht het lukken dan overweeg ik om na de mainnet launch te investeren in een degelijk systeem (en een paar Decred binnen te halen).
Den wens ik je veel succes en ben benieuwd naar je blog Deze 2 tutorials zijn een mooi begin om je laptop uit te proberen met minen en het opzetten van een testnet wallet en adres. Eerste deze voor het maken en begrijpen van een wallet: https://forum.decred.org/threads/br...t-sending-and-receiving-coins-os-neutral.355/ Daarna deze voor het starten van je miner: https://forum.decred.org/threads/gu...n-testnet-also-started-solo-stake-mining.352/ De 2e tutorial staat een beetje hetzelfde in als de 1e, alleen de 1e vind ik duidelijker voor het maken van een wallet. Bij de 2e moet je ergens halverwege binnen (je hebt hier alleen het mining gedeelte van nodig)
Is het iemand al gelukt om daadwerkelijk te minen op main? Hoewel ik nu twee miners heb lopen op andre coins (NLG en ETH) lukt het me niet om het voor DCRD voor elkaar te krijgen. Ik krijg authenticatie fouten bij de koppeling tussen de daemon en de wallet, en CGMiner start niet solo-minend op, of bij een pool. Klaagt ook over authenticatie....
Nog niet geprobeerd eigenlijk, Ethereum doet het zo goed nu dat ik de moeite niet doe om over te schakelen. Bij mij is overschakelen dan ook niet op 1.2.3 gebeurd 125Gpu's....
Wow nice.... dan ben je goed binnen aan het lopen op ETH nu hahaha. Speelt bij mij overigens ook maar dan op 125 maal kleinere schaal, ETH is nogal lucratief op het moment....
Nice, dat is fijn geld verdienen zo te horen Let wel op: veel mensen gaan binnenkort ETH dumpen.. De voortekenen zijn al zichtbaar. DCR is enorm aan het groeien in volume, en staat nu rond de 0.0035 BTC. Ik verwacht dat er een enorme pump aan komt (zeker als mensen doorhebben dat PoS veel coins oplevert). Hier wordt redelijk helder uitgelegd wat je moet doen: http://www.centralsafeandlock.com/dcr/ Hoop dat het helpt!
Hey thx! Heb het eindelijk aan de praat. Solo-minen nog steeds niet, magoed, in een pool is net zo goed. Ga het ff een dag of twee laten draaien, kijken hoe het gaat. CGMiner is (zoals bekend) wel de ultieme torture test voor je GPU =)